Начална страница и търсачка Напред.БГ

Българска търсачка и начална страница



 

Резултати за "техника на основни групи упражнения с тяло".

Напред.БГ - Българската търсачка.

 

Техника на основни групи упражнения с тяло
 
Теорията на основните групи движения с тяло в гимнастиката е от особно значение, не само за правилното разбиране, но и за правилното разучаване на упражненията с тяло. Тук, накратко са описани някои от най-важните части от теорията по гимнастика. 
Трите основни групи упражнения с тяло, валидни за всички гимнастически (основна гимнастика, спортна гимнастика, художествена гимнастика, естетическа групова гимнастика) и сродните гимнастически спортове са:
1) Равновесия;
2) Скокове;
3) Въртения (пируети);
Равновесията, скоковете и пируетите имат три основни части, или както още се нарича - фазова структура на упражнението:
1) Подготвителна част;
2) Основна част;
3) Заключителна част;
 
Всеки от гимнастическите спортове обаче наблягат в различна степен на основните групи упражнения с тяло, техниката, методите и начините за разучаване са специфични за всеки отделен гимнастически спорт. Тук, говорейки за тези основни групи движения с тяло, се визират изискванията, подготвителните упражнения, техниката (начина) на изпълнение в спортовете художествена гимнастика и естетическа групова гимнастика.
 
Равновесия.
Всяко равновесно упражнение (равновесие) от гледна точка на изпълнение се разделя ня три фази:
1) Подготвителна част;
Подготвителната част започва още с изходящото положение, до момента в който някое от звената (ставите) се повдигне, тоест до момента, в който движението започне, чрез стъпка, повдигане или мах.
2) Основна част;
Основната част включва основните действия след стъпката, повдигането или маха, а именно задържане в равновесното положение, минимално две-три секунди. 
3) Заключителна част;
Заключителната част са всички действия след задържането до изходяща позиция (ИП). Много важна част от изпълнението на равновесието, по нея се съди за цялостното изпълнение на разновесието. Много е важно в заключителната част, освен прибирането на крака да няма никакви други движения - залитане, леко подскачане, пристъпване - всички те се считат за груба грешка в изпълнението. В зависимост от грешката, нерядко упражнението може да бъде незачетено от съдиите.
От кинетична гледна точка в тази част са важни:
- ъгълът на устойчивост;
- път, скорост и време на всички звена (стави);
 
Вълни.
Вълната - представлява последователното сгъване и разгъване на всички стави в човешкото тяло по посока от горни крайници към долни или обратно, в едно цялостно завършено движение, изпълнено без прекъсване, задържане или спиране на движението. Последните се считат за грешка.
Още едно движение, което се характеризира като отделна група упражневия с тяло, това са вълните. От кинетична гледна точка обаче, вълните представляват равновесни упражнения с облекчение. Вълните са задължителна част от композицията (съчетанието) по художествена гимнастика и групова естетическа гимнастика. В художествената гимнастика вълните главно се делят на:
- предни;
- задни;
- странични;
Вълните и вълнообразните движения в груповата естетическа гимнастика, освен, че са изключително важен елемент от композицията, имат и огромно разнообразие в изпълнението им - самостоятелно, в комбинация с други вълни или вълнообразни движения, или в комбинация с други групи упражнения. Още, могат да се изпълняват вълни с ръцете, с тяло, в комбинация с движения с тяло, в комбинация с равновесия, самостоятелно, преди/след или по време на серия от стъпки или други упражнения с тяло и така нататък.
 
Скокове.
Три Фази:
1) Подготвителна част;
Има две части засилване и отскок. Засилването обикновено е тройна поддскочна стъпка (или затичване), след което стъпка, атакуване/оттласкване от земята. Ръцете правят махови движения, това помага за отскока. 
2) Основна част;
Това е скока в неговия най-добър вид и форма - тоест летежната фаза в най-високата му точка. Това означава, че всички звена (стави) са се разгърнали с максимална амплитуда и до максимална височина. 
3) Заключителна част;
Това са всички действия, свързани с приземяването, които гимнастичката изпълнява, за да спре движението - амортизиращи действия (спиращи движението). Пристъпване, залитане и всички подобни такива неточности се считат за грешка в изпълнението и са наказуеми. За да бъде изпълнението "чисто", след скоко краката се прибират плътно един до друг.
От кинетична гледна точка, пътят, скоростта и времето на всички звена, ъгълът на излитане и траекторията могат да бъдат проследени, след описването на общият център на тежестта (ОЦТ) на тялото. При ъгъл на излитане 45 градуса се получава най-добра парабола. 
 
Въртения (пируети).
Три Фази:
1) Подготвителна част;
Това става, с извършването на подготвителното движение, така наречения препарасьон (термина е от класическия балет, френски произход). От стоеж стъпка напред до висок напад, едноименната ръка е напред, другата встрани (при десен напад, дясна ръка е напред). След което петата на опорния крак се повдига, махови движения на другия крак и на ръцете. 
2) Основна част;
Запазване на въртенето, цялостно завъртане, тоест всички предвидени градуси, минимума е 360 градуса, или както често се нарича в гимнастиката на разговорен език - "единичен пирует". Следващата по-висока трудност е завъртане (пирует) на пълни 720 градуса - "двоен пирует", и така нататък.
3) Заключителна част;
Движенията след спиране на въртенето - прибиране на свободните звена до равновесен стоеж. Отново залитания, подскачания, или неплътно прибиране на свободния крак до опорния се считат за "нечисто" изпълнение и са наказуеми. 
Въртенията са два вида:
1) Едноименно, тоест посоката на въртене съвпада с опорния крак (десен опорен крак - дясно въртене наляво, ляв опорен крак - въртене наляво;
2) Разноименно, тоест посоката на въртене не съвпада с опорния крак (десен опорен крак - въртене наляво, ляв опорен крак - въртене надясно).
 
- В гимнастиката съществува термина "подход" - обикновено, той означава (или е равносилен на) един елемент с трудност или връзка от упражнения/елементи.
 
******************

Napred.BG е търсачка от българи за българи.

Повече от година работим тя да става все по-добра
.

Tя има шанс за успех само, ако вие ни помогнете, като я опитате, харесате и споделите!







Добави в любими

Подобно на Уикипедия ще опитаме да се издържаме по некомерсиален начин. Може да ни помогнете в тази насока, като ни направите дарение.

Може да сигнализирате грешка, да предложите сайт или да се свържете с нас през Facebook.

За уебмастъри:
Ако сложите линк към нас, ще сме Ви много благодарни! Ако искате банер, само ни пишете какъв размер и ще ви предоставим.

Техника на основни групи упражнения с тяло - Napred.BG
4.5 (2)


Как се появи търсачката Napred.bg и защо да ни ползвате вместо Google?


Имало едно време двама верни приятели, които си работили в Интернет и правили сайтове. Всичко вървяло добре до деня, в който стотици техни сайтове били изтрити от Google и останали безполезни, скрити за света. Двамата търсили причината за провала под дърво и камък и открили, че Google ги е наказал, защото използвали дизайн в бяло и червено, който се използвал и от "лоши" сайтове. И тогава разбрали, че компанията, която печели 30+ милиарда долара/година от рекламите в търсачката си, не желае да отвори в България 10-20 работни места за редактори, които да следят какво става, а оставя компютри и дори статистика да решават съдбата на хора и бизнеси.

Двамата приятели били много разочаровани от това отношение към малка България... И решили, че "може, по-иначе може"...
Napred.bg е "разбираща търсачка" и ще ви дава точно това, което търсите, и нищо друго. Ако не може да ви предложи нищо по-умно, просто ще отивате в резултатите на Google за вашето търсене. Няма какво да загубите с ползването на българската търсачка, затова просто я опитайте :)

Ние разчитаме на всички вас... разчитаме да подкрепите българското и човешкото пред чуждото, автоматизираното и комерсиалното.
И ако повярвате в идеята, Napred.bg ще бъде хубаво място, от което да стартирате вашия ден в Интернет, тръгвайки напред и нагоре!

Александрина и Калин

seo melbourne

dewapoker

domino online

poker88

pokercc

poker online Terbaik Indonesia

judi poker online

Are you in need of quick access to cash? Get UCredit.sg licensed moneylender Fast Cash Loan in Singapore to sort out any emergency now.

perfectbody waist trainer uk

Abv | Начална страница и търсачка Напред.БГ ползва хостинг от ICN.BG | Napred.BG е наследник на букмаркинг сайта Lubimi.com (Любими.ком)

Посветихме 1+ година, за да направим Napred.BG най-добрата търсачка за българите. Споделете ни!
Направи Napred.BG начална страница - подкрепи хубав БГ проект!